Останні події

STREAM-освіта – сучасний тренд чи освіта майбутнього?

   
В рамках декади циклової комісії дошкільної педагогіки, психології та окремих методик викладачі беруть участь у різних семінарах, конференціях, педагогічних марафонах, в ході яких ознайомлюються з інноваціями в освітньому процесі закладів дошкільної освіти. Одним з сучасних трендів дошкільної освіти є STREAM-освіта.

   SТRЕАМ-освіта – новий інтеграційний підхід до розвитку, виховання й навчання дітей. Цей напрям освіти інтегрує в собі завдання з формування в дітей загальних наукових уявлень про світ; ознайомлення їх з інформаційно комунікаційними технологіями; розвиток уміння експериментувати, конструювати; навчання дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва.

Переваги SТRЕАМ-освіти:

  • навчання за темами, а не за предметами: дитина бачить зв’язок між науками;
  • використання знань у повсякденному житті;
  • розвиток критичного мислення та вміння вирішувати проблеми;
  • надання впевненості у власних силах;
  • комунікація та командна робота;
  • розвиток інтересу до технічних дисциплін;
  • креативність та інноваційні підходи до проектів;
  • підготовка дитини до технічних інновацій у житті.

Специфічні принципи SТRЕАМ-освіти дітей дошкільного віку:
  • принцип орієнтації на пізнавальні інтереси дитини;
  • принцип свободи вибору діяльності;
  • принцип освоєння знань в єдності зі способами їхнього отримання;
  • принцип опори на розвиток умінь самостійного пошуку інформації;
  • принцип поєднання продуктивних і репродуктивних методів навчання;
  • принцип формування уявлень про динамічність знання;
  • принцип використання авторських та освітніх програм.

   

   Не можна відкинути хоча б один компонент STREAM-освіти. Ми маємо забезпечити дитині право вибору, а для цього їй потрібно спробувати себе у різних галузях знань, щоб самостійно вирішити що більше подобається, чим насправді хочеться займатися у дорослому житті. А чи може подобатися те, чого не спробував? Чого не знаєш?Тож головне дитину не примушувати робити щось через силу, через «не хочу, не можу, не буду», тоді і дитина буде впевнена у власних силах, відчуватиме, що її поважають, до неї прислухаються.
   Чим раніше дитина пізнає світ мистецтва, тим кращими будуть результати (незалежно від того, якою діяльністю вона займатиметься у майбутньому). У старшому віці надолужити те, що втрачено у дошкільному, неможливо. Адже фізика і лірика часто доповнюють одна одну. Без фантазії, наукової творчості та сміливості, впевненості у власних силах, самостійності, цілеспрямованості, умінні доводити свою думку ніколи не буде справжніх відкриттів. А ще відкриття починаються з інтуїції, а інтуїція починається змалку на заняттях різного спрямування: діти вчаться порівнювати не тільки кількісно, а і якісно; висувають гіпотези і придумують експерименти для перевірки їх правильності; будують перші хмарочоси, методом проб і помилок навчаються забезпечувати міцність та стійкість конструкції; придумують цікаві прийоми з’єднання елементів у поробках та цікаві назви геометричним формам, яскраві порівняння з об’єктами довкілля; вчаться бути трішечки винахідниками та дослідниками.
   Інноваційна  STREM-система – необхідність в сучасному світі технологій та прогресу. Вона змалку вчить дітей не боятися помилятися, прагнути до досліджень, прогнозування та аналітик. Це основа успішного майбутнього дітей.