Органайзер пошуку роботи



АЛГОРИТМ ПОШУКУ РОБОТИ

   Пошук роботи вимагає не тільки професійних знань, але й загальних правил поведінки, вміння ефективно використовувати конкретні ситуації, що виникають на цьому етапі.
   Конкуренція при прийомі на роботу досить значна й продовжує зростати, тому знання певних неписаних правил, що вже склалися на ринку праці, має стати в пригоді кожному, хто шукає роботу.
   Першим кроком у здійсненні успішного пошуку роботи є прийняття рішення щодо роботи, яка Вам потрібна, і наскільки Ваша кваліфікація  відповідає необхідним вимогам.
   Існує декілька поширених підходів до пошуку роботи, а саме:
  •  Пошук роботи на основі власних бажань
  • Пошук роботи на основі врахування потреб ринку праці
  • Пошук роботи на основі особистого досвіду практичної роботи, професійних навичок та вмінь.
   Для наступного кроку пошуку роботи необхідно проаналізувати джерела вакансій та визначити методи пошуку роботи.
   Джерелом вакансій може бути будь-яка особа чи організація, яка може запропонувати Вам роботу. Джерело вакансій – це не тільки вакансії, про які повідомляється, а і приховані вакансії.
   До джерел вакансій можна віднести:
  • засоби масової інформації (періодичні видання: газети, журнали; передачі та телетексти по телебаченню та радіо);
  • довідники місцевих організацій, щорічний телефонний довідник;
  • оголошення про вакансії на дошках оголошень (на підприємствах, біля зупинок), у транспорті та інших громадських місцях;
  • центри зайнятості;
  • особисті контакти: друзі, колишні товариші по роботі, родичі;
  • Інтернет;
  • різні масові інформаційні заходи (ярмарки вакансій, аукціони спеціалістів, дні  інформацій та відкритих дверей тощо);
  • спілки, бібліотеки...
 

Методи пошуку роботи

   Cпілкування при здійсненні особистісних контактів (друзі, колишні товариші по роботі, родичі, знайомі), при зверненні на підприємства, організації, установи (зі спеціалістами по підбору персоналу,   роботодавцями,  працівниками);
   підготовка та розсилка резюме, рекомендаційних листів з пропозиціями щодо власних трудових послуг підприємствам, організаціям та установам; 
   здійснення телефонних дзвінків на підприємства, організації та установи, в яких зацікавлені (пошукових та по рекламі).
 
 

АЛГОРИТМ ПОШУКУ РОБОТИ ЧЕРЕЗ ІНТЕРНЕТ

 
   Інтернет є найбільш зручним інструментом пошуку роботи. Основною перевагою пошуку роботи через Інтернет є регулярне оновлення бази вакансій. Про появу нових пропозицій кандидати можуть дізнаватися відразу ж після їх розміщення.
 
 
 

Визначення бажаної сфери професійної діяльності

   Якщо мова йде про пошук першої роботи особою без наявності досвіду, то вибір сфери діяльності і професії, зазвичай, спирається на спеціальність за освітою.
 

Підготовка презентаційних матеріалів

   До основних презентаційних матеріалів, які доцільно використовувати, належать резюме, супровідний лист та рекомендаційний лист.
 

Аналіз та відбір інструментів пошуку вакансій

   Основним критерієм відбору є тематична відповідність інструменту пошуку в бажаній сфері професійної діяльності. Наприклад, ефективність пошуку роботи за спеціальністю «Вчитель фізичного виховання» на форумі, присвяченому фахівцям з дошкільної освіти, буде вкрай низькою.
 

Відправка презентаційних матеріалів потенційним роботодавцям

   Ефективність навіть добре складених презентаційних матеріалів значно знижується через помилки при відправленні останніх потенційним роботодавцям.
   Типовими помилками є:
1)    масова розсилка резюме одразу кільком роботодавцям;
2)     відправка шаблонних презентаційних матеріалів;
3)    невдала назва файлу відправки. Назви файлів презентаційних матеріалів типу «резюме», «робота», «12.09.2019» тощо є вкрай невдалими. Тому доцільно включати у назву файлу своє прізвище та назву вакансії, на яку претендуєте;
4)    відправка одному роботодавцю резюме на різні вакансії;
5)    неодноразова відправка роботодавцю резюме на одну й ту саму вакансію щоразу, коли вона оновлюється на відповідному сайті.
 

Забезпечення зворотнього зв’язку

   Не треба чекати на зворотній зв’язок – його треба забезпечувати. Звичайно, мова не йде про влаштування роботодавцю справжнього терору з «обриванням» усіх доступних телефонних ліній.
   Забезпечення зворотнього зв’язку розпочинається ще на стадії написання тексту супровідного листа. Доцільно попросити адресата надати зворотній зв’язок на ваш лист і заздалегідь виказати йому вдячність за це.
   Після відправлення презентаційних матеріалів роботодавцю, витримавши паузу у декілька днів і за умови ненадходження відповіді, необхідно дізнатися інформацію про отримання резюме та результати його розгляду.
 

Інтернет-підготовка до проходження співбесіди

   У разі надання потенційним роботодавцем зворотнього зв’язку  виникає необхідність підготовки до майбутньої співбесіди.
    Співбесіда – це переговори двох рівних сторін, в яких беруть участь обидві зацікавлені сторони: роботодавець, у якого є певні очікування та ризики помилитися і взяти на роботу не того фахівця, і шукач як претендент із своїми очікуванням і ризиками. Тому, перш за все, необхідно психологічно налаштуватися саме на рівноправні переговори. Так ви забезпечите максимальне відстоювання власних інтересів.
    Другою,  не менш важливою складовою, є збір інформації про потенційного роботодавця. Проаналізувавши сайт закладу, також інші інформаційні матеріали, розміщені на сайтах новин, форумах, можна дізнатися більше про історію закладу, його керівництво, цікаві факти з історії розвитку. Все це може знадобитися на співбесіді, коли вам випаде нагода похизуватися своїми знаннями про потенційного роботодавця – це додасть у вашу скарбничку кілька позитивних балів.
   Крім цього, дуже корисно витратити час на пошук відгуків про заклад як про роботодавця на форумах та спеціалізованих сайтах. Ця інформація допоможе прийняти остаточне рішення при виборі місця роботи, якщо у вас водночас з’явиться кілька хороших пропозицій.


Проходження skype-співбесіди

   Особливостями зазначеного етапу при працевлаштуванні через Інтернет є те, що і саму співбесіду можуть запропонувати пройти у вигляді відео-конференції. Така співбесіда проходить так само, як і при особистій зустрічі. Інтерв’юерів також може бути декілька. Шукачу необхідно лише враховувати факт відсутності особистого контакту і обмеженість жестикулювання.
 

Категорії Інтернет-ресурсів з питань працевлаштування

 
1)    Інтернет-портали пошуку роботи;
2)    сайти місцевих газет;
3)    сайти компаній роботодавців;
4)    дошки оголошень;
5)    соціальні мережі;
6)    форуми.
 

Інтернет-портали пошуку роботи:

   Robota.ua– за допомогою шаблону можна скласти резюме і розмістити його на сайті. Є можливість отримувати нові вакансії через e-mailабо rss.
   Work.ua– спеціалізований портал пошуку роботи та працівників. На ньому ви можете скласти і розмістити власне резюме, а також настроїти інформування про нові вакансії.
   Trud.ua– велика база вакансій для пошуку роботи. На сайті присутня rssта e-mailпідписка на вакансії. Також можна з легкістю створити і розмістити резюме.
   JOB.ukr.net– сайт із працевлаштування. На ньому присутні вакансії провідних компаній. Є можливість створення резюме за допомогою спеціальної  форми і отримання вакансій через e-mailрозсилку.
   Jobs.ua– портал по працевлаштуванню та освіті в Україні. Ви можете створити власне резюме, заповнивши зручну форму і отримувати нові вакансії на e-mailабо rss.
 

ПРАВИЛА НАПИСАННЯ РЕЗЮМЕ

Резюме повинно містити такі пункти:

1. Ваше ім’я та прізвище, сканована фотографія.
2. Адреса (з кодом населеного пункту), номери телефонів. Для студента, що проживає у місті Путивль за тимчасовою адресою необхідно вказати як постійну (батьків), так і тимчасову (гуртожиток) адресу.
3. Мета (одне або декілька слів): працевлаштування, отримання посади (вказати якої) тощо.
4. У пункті «Освіта» потрібно у зворотній хронології перерахувати навчальні заклади (якщо коледж – не перший Ваш навчальний заклад), які Ви закінчили чи навчаєтесь зараз (крім середньої школи), вказавши назву отриманої спеціальності, кваліфікації.
5. Досягнення: вказати рейтинг навчання, перемоги у конкурсах, олімпіадах, диплом з відзнакою.
6. Нагороди: для студента це іменні стипендії, грамоти переможця олімпіад тощо.
7. Публікації: доповіді на студентських конференціях, виконання проектів.
8. Досвід роботи. Викладається у зворотному хронологічному порядку (спочатку вказується останнє місце роботи). Вкажіть дати початку i закінчення роботи, назву підприємства, посаду, коротко опишіть функціональні (посадові) обов’язки, роботи, які доводилось виконувати. Для студентів вказати місця проходження виробничої практики, теми самостійно виконаних курсових та дипломних проектів, волонтерську діяльність. Обов’язково використовуйте слова, які підтверджують вашу кваліфікацію та ділові якості, зокрема «керував», «контролював», «розробляв» тощо.
9. Навички: перш за все необхідно вказати навички, які важливі для отримання бажаної роботи, конкретизувати знання своєї спеціальності, уміння користуватися комп’ютером, наявність посвідчення водія і з якого року. Цей пункт – один з найважливіших!
10. Мови: вказати назви та рівень володіння. Одна з мов обов’язково рідна.
11. Активність: вказується, чим ще, крім навчання, Ви займаєтеся, особливо якщо це у якійсь мірі допомагає підкреслити Ваші ділові якості, здатність до ініціатив та роботи в команді. Цей пункт може містити членство в професійних та громадських організаціях i т.п.
12. Особисті дані: дата народження, сімейний стан, особисті якості (перелік ділових якостей – 3-4 якості, найбільш вагомі для майбутньої роботи або посади).
13. Інтереси та захоплення слід згадувати лише в тому випадку, якщо вони пов'язані з бажаною роботою, або підкреслюють необхідні для неї якості.
14. Пункт «Рекомендації надаються на вимогу»використовуються лише у випадку наявності таких рекомендацій або можливості їх отримати.


Резюме повинно бути написане грамотно, лаконічно,
 максимально конкретно.

   Слово «Резюме»на початку не вказується! Якщо з якогось пункту немає інформації, то він вилучається.

Пам’ятайте, що резюме – це не автобіографія!

   Вашого потенційного роботодавця цікавлять лише останні місця роботи або навчання. Якщо Ваш досвід роботи значний, то пункти «Освіта»та «Досвід роботи»бажано поміняти місцями. Прізвища і телефони людей, які можуть дати Вам рекомендацію підготуйте заздалегідь. З ними бажано попередньо погодити можливість отримання рекомендації.

Пам’ятайте, що резюме – це тільки перший крок процедури відбору. Найкраще, коли воно написане під вимоги конкретної роботи або посади, яку Ви бажаєте отримати.